درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 06:32:4 FA | AR | PS | EN
اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            






تاریخ نشر: 1402/12/22 - 06:51:1
تعداد بازدید: 254
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاه نامزدهای انتخابات روسیه درباره جنگ اوکراین
 دیدگاه نامزدهای انتخابات روسیه درباره جنگ اوکراین

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قرار است ۲۵ تا ۲۷ ماه اسد ۱۴۰۲ در شرایطی برگزار شود که عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین طی هفته‌های اخیر وارد سومین سال خود شده است و چشم‌اندازی برای پایان آن متصور نیست.

به گزارش انصار، فرصت طرح دیدگاه‌های نامزدهای این انتخابات در قالب مناظره‌های تلویزیونی و برنامه‌های تبلیغاتی در رسانه‌های دولتی روسیه فراهم شده و به جز ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، سه نامزد دیگر از این فرصت بهره گرفته‌اند.

به اعتقاد مقامات کرملین - دفتر ریاست‌جمهوری روسیه- پوتین در چارچوب برنامه‌های کاری خود فرصت کافی برای تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود به مردم این کشور را دارد.

در این شرایط، ولادیسلاو داوانکوف (حزب افراد نو) و نیکولای خاریتونوف (حزب کمونیست) و لئونید اسلوتسکی (حزب لیبرال دموکراسی) روسیه در نشست‌های انتخاباتی در جمع طرفداران،‌ میزگردها یا مناظره‌های انتخاباتی به طرح‌ دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند. آنها درباره مسائل مختلف از جمله عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین دیدگاه‌های خود را مطرح کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فروری سال ۲۰۲۲ (دوم حوت ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم حوت سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

از نگاه برخی تحلیل‌گران، پیام رئیس‌جمهوری روسیه به مجلس فدرال این کشور بازگوکننده دیدگاه‌های انتخاباتی وی به عنوان نامزد انتخابات پیش‌رو نیز هست.

پوتین در این پیام با اشاره به عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت: ما این جنگ را در دونباس آغاز نکردیم، اما همانطور که بیش از یک بار گفته ام، ما هر کاری برای پایان دادن به آن و دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح روسیه با قاطعیت ابتکار عمل را در دست دارند، آنها با اطمینان در تعدادی از جبهه‌ها پیشروی و مناطق جدید بیشتری را آزاد می‌کنند.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه به مقاصد کشورهای غربی در دشمنی با مسکو پرداخت و اظهار داشت: جلوگیری از توسعه روسیه،‌ تنها هدف غرب از این دشمنی نیست، این کشورها به فضایی وابسته به خود،‌ محو شده و در حال مرگ در جهان نیاز دارند که بتوانند هر کاری که می‌خواهند در جهان انجام دهند.

وی ادامه داد: غرب تمایل دارد همان کاری را که با اوکراین انجام داد با روسیه انجام دهد، از جمله اختلاف را به خانه ما بیاورد و ما را از درون تضعیف کند. اما آنها اشتباه محاسباتی کرده‌اند.

در همین حال، نیکولای خاریتونوف نامزد «حزب کمونیست» روسیه معتقد است: امروز برای ما یک چشم انداز وجود دارد: شکست کامل اوکراین.

به نوشته روزنامه «ماسکوفسکی کامسامولتس»، خاریتونوف در مناظره‌ای انتخاباتی در این باره افزود: ضرورت دارد که کی‌یف را وادار به تسلیم نمود و سپس طبق شروط روسیه مذاکره کرد.

بنا بر گزارش دیگر رسانه های روس، گنادی زیوگانوف رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه نیز در آیینی که با حضور خاریتونوف در نزدیکی بنای یادبود کارل ماکس در مسکو برگزار شد،‌ سیاست این حزب را حمایت از عملیات ویژه نظامی در اوکراین بیان کرد.

وی با پیش بینی پیروزی روسیه در عملیات ویژه نظامی در اوکراین اظهار داشت: سرباز روسی در این عملیات، نه تنها از جهان روسیه دفاع می‌کند، بلکه در برابر نظام سرمایه‌داری ویرانگر آنگلوساکسون‌ها مقاومت می‌کند.

ولادیسلاو داوانکوف نامزد حزب «افراد نو» ۲۳ فبروری ۲۰۲۴ همانند دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روسیه به گرامیداشت این روز که به عنوان روز مدافع میهن در تقویم این کشور نامگذاری شده پرداخت.

به نوشته روزنامه کامرسانت، داوانکوف در این روز به نثار کردن گل به محل یادبود سرباز شوروی در رژووا بسنده کرد. او گفت: «پدر من در شهرک نظامی هر سال ۲۳ فبروری را جشن می گرفت و از آنهایی که زودتر از این دنیا رفته بودند یاد می کرد. البته همیشه آرزویی که بر زبان می آورد، این بود که «جنگ وجود نداشته باشد». این سیاستدار در پستی در رابطه با این موضوع در تلگرام برای همه مخاطبان، «صلح در اسرع وقت» را آرزو کرد.

بنا بر گزارش دیگر منابع خبری،‌ داوانکوف همچنین در مناظره‌ای انتخاباتی اعلام کرد که هیچ کس راکد کردن مناقشه اوکراین (و طولانی شدن آن) را نمی خواهد.

وی اظهار داشت:‌ هرچند نشستن پشت میز مذاکره و آغاز توافق در مقطع کنونی دشوار به نظر می‌رسد، اما مهم این است که صلحی که حاصل می‌شود طبق شروط روسیه باشد.

لئونید اسلوتسکی رهبر و نامزد «حزب لیبرال دموکراسی»، ضرورت پیروزی هرچه سریع تر در عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین را به عنوان بند کلیدی برنامه انتخاباتی خود عنوان کرده است.

اسلوتسکی همچنین در مناظره انتخاباتی با خاریتونوف و داوانکوف، دیگر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد: هر کار ممکن و غیر ممکنی برای پیروزی و به پایان رساندن عملیات ویژه نظامی [روسیه در اوکراین] در سال ۲۰۲۴ انجام داده شود. او برای این منظور پیشنهاد داد که سیستم راه آهن اوکراین را فلج کنند تا ارسال تسلیحات غربی که از لهستان راهی میدان نبرد می شود متوقف شود.

همچنین بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، اسلوتسکی پس از برافراشته شدن پرچم روسیه در آودیوکا، در سفری به لوهانسک با نیروهای نظامی روس که در این عملیات مشارکت داشتند، دیدار کرد و این پیروزی را به آنها تبریک گفت.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه گفت:‌ تصرف آودیوکا در تاریخ عملیات ویژه نظامی ثبت خواهد شد، همان طور که فتح استالینگراد و کورسک در تاریخ جنگ جهانی دوم ثبت شدند.

اسلوتسکی عملیات ویژه نظامی را "شریف و مقدس" توصیف کرد و گفت: اطمینان دارم که روسیه این عملیات را در سال ۲۰۲۴ میلادی با موفقیت و پیروزی به اتمام خواهد رساند.

رئیس حزب لیبرال دموکراسی روسیه گفت: نیروهای مسلح روسیه باید خرسون را که به طور موقت رها شده است و ساحل راست رود دنیپر - بالاتر از دونتسک و یاسینواتایا - را از "ارواح شیطانی" آزاد کنند.

وی ادامه داد: کراماتورسک و نیز آزوفتسال که در آنها ارواح شیطانی نشسته‌اند، اسلاویانسک و سویاتوگورسک که مردم آنها رنج طولانی کشیده‌اند و سپس لیمان که ما موقتأ آن را ترک کرده‌ایم، خیلی خیلی زود باز خواهند گشت.

رأی گیری پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری روسیه پیش از این ۲۵ فبروری ۲۰۲۴ (ششم ماه اسد ۱۴۰۲) در ۱۵ منطقه این کشور آغاز شده است.

ساکنان مناطق صعب العبور و دوردست و همچنین ملوانان کشتی‌هایی که آمدن آنها به شعب رأی گیری در روزهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری روسیه (۱۵ تا ۱۷ مارچ ۲۰۲۴ / ۲۵ تا ۲۷ حوت ۱۴۰۲) دشوار است، می توانند زودتر از سایر مناطق این کشور رأی خود را به صندوق بیاندازند.

علاوه بر این، انتخابات برای ساکنان مراکز مسکونی ایالت زاپروژیا که در خط مقدم در منطقه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین قرار دارند نیز آغاز شده است.

در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، امکان رأی‌گیری آنلاین نیز پیش بینی شده است. به نوشته روزنامه ایزوستیا، بنا بر اعلام نیکولای بالویف، معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، بیش از سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از شهروندان روس در این کشور تا ششم مارچ ۲۰۲۴ (۱۶ ماه حوت ۱۴۰۲) درخواست خود برای رأی دادن آنلاین را ثبت کرده‌اند.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/30548






*
*

*



نیز بخوانید

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.